سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید ملک در استرالیا از زبان دامون آرین وکیل مهاجرت به استرالیا

 

 

زندگی در استرالیا ایده آل بسیاری افراد می باشد و برخی افراد این سوال را در ذهن دارند که آیا  خرید ملک در استرالیا به اخذ اقامت این کشور منجر می شود یا خیر. چرا که در این خصوص کشورهای دنیا تابع نظام های مختلفی هستند و اگر کسی قصد اخذ تابعیت از طریق خرید ملک را دارد باید پیش از انجام اقدامات لازم درخصوص قوانین کشور مزبور تحقیقات لازم را انجام دهد. 

کلیات اخذ اقامت کشورها از طریق خرید ملک

ابتدا لازم است نکته مهمی ذکر شود و آن این است که به لحاظ اعطای تابعیت یا اقامت صرفا از طریق خرید ملک، کشورها به سه دسته تقسیم می شوند:

  • کشورهایی که اجازه خرید ملک غیرمنقول را به خارجی ها نمی دهند مثل ایران
  • کشورهایی که اجازه خرید ملک را می دهند منتهی با خرید ملک به خارجی ها اقامت نمی دهند مثل اتریش
  • کشورهایی که با صدور اجازه خرید ملک به بیگانگان، اقامت را نیز به این واسطه اعطا می کنند مثل پرتغال

البته کشورهای گروه سوم مثل پرتغال همگی این شرط را دارند که ملکی که توسط یک فرد خارجی خریداری شده برای این که منجر به اخذ اقامت از سوی وی باشد باید چه شرایطی داشته باشد و همچنین در چه سقف قیمتی باشد. در این مقاله سعی بر این است که قوانین کشور استرالیا بررسی شده و مشخص گردد این کشور به لحاظ قوانین مرتبط با خرید ملک در کدام یک از گروه های بالا قرار می گیرد.

چگونگی اخذ اقامت با خرید ملک در استرالیا از زبان دامون آرین وکیل مهاجرت به استرالیا

مطابق قوانین کشور استرالیا، خارجی ها اجازه خرید ملک در این کشور را دارند منتهی برای این امر محدودیت هایی وجود دارد که باید پیش از اقدام به خرید ملک در استرالیا به آن ها توجه شود. خارجی ها یعنی کسانی که پاسپورت استرالیایی ندارند می بایست به منظور خرید ملک ابتدا از گروه بررسی کننده سرمایه گذاری خارجی که به اختصار FIRB (Foreign Investment Review Board) خوانده می شود، کسب تکلیف کنند. دلیل این سخت گیری افزایش قیمت ملک در کشور استرالیا است که در حقیقت با این تصور همراه بوده که خارجی ها با خرید ملک منجر به آن شده اند علی الخصوص این شرایطی است که در کلان شهرهای استرالیا من جمله ملبورن، سیدنی و کانبرا حاکم است.

مهاجرت به استرالیا

وکیل مهاجرت استرالیا

وکیل مهاجرت به استرالیا

ویزای استرالیا

اخذ ویزای استرالیا

ویزای کار استرالیا

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

دامون آرین

دلایل اعطای اجازه خرید ملک در استرالیا

آماندا لینچ، CEO سابق موسسه خرید املاک غیر منقول در استرالیا، بیان می دارد که هزینه زندگی در استرالیا از جمله اجاره منزل و آپارتمان خصوصا در شهرهای بزرگ بسیار بالا است و به همین دلیل کشور استرالیا به منظور بهبود وضعیت ساخت و ساز املاک، بیشتر شدن تعداد برج ها و خانه های ویلایی نوساز و… رویکرد مثبتی نسبت به صدور اجازه خرید مسکن در استرالیا برای خارجی ها داشته است.

البته یکی از محدودیت هایی که قوانین استرالیا در این خصوص بیان می دارند این است که به عنوان یک فرد خارجی، کسی که ملکی در استرالیا خریداری می کند باید در آن ساکن باشد در غیر این صورت آن را به فروش رساند. خرید ملک در این کشور در حال حاضر بیشتر مورد علاقه سرمایه داران تبعه ایالات متحده آمریکا است که معمولا خانه هایی با ارزش بیش از 1000000$ (دلار استرالیا) خریداری می کنند و این در حالی است که خود استرالیایی که ابتدائا خانه های بسیار ارزان قیمت تر را خریداری می کنند.

قوانین خرید ملک در استرالیا برای خارجی ها

اصل هدایت کننده اولیه که از سوی FIRB یا همان گروه بررسی کننده سرمایه گذاری خارجی، برای اعطای اجازه خرید املاک تعیین شده، کمک سرمایه گذاری و خرید ملک به افزایش تعداد خانه های با کیفیت بالا در این کشور می باشد. این موضوع در نهایت منجر به ایجاد شغل های ساختمانی و افزایش مالیات اخذ شده از سوی دولت می شود و در نهایت برای این کشور بسیار سودمند خواهد بود. خارجی هایی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند همچنین باید فرم ثبت نامی را تکمیل کنند و هزینه بررسی آن را نیز بپردازند که به شرح ذیل است:

  • برای املاک به ارزش 1000000$ (دلار استرالیا) هزینه بررسی شرایط 5000$ (دلار استرالیا) می باشد.
  • برای املاک بیش از 1000000$ (دلار استرالیا) هزینه بررسی شرایط 10000$ (دلار استرالیا) می باشد.

 

انواع ویزای والدین استرالیا

مناطق رجیونال

انواع ویزای استرالیا

اقامت در استرالیا

ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیا

ویزای والدین استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای والدین استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا

 مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای ازدواج استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

بازدید از استرالیا از طریق ویزای توریستی و گردشگری

ویزای تحصیلی استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی

ویزای 500 استرالیا

ترجمه ناتی     مترجم ناتی

ارزیابی ویزای کار استرالیا       فرم ارزیابی کار استرالیا     فرم ارزیابی ویزای استرالیا

ارزیابی ویزای سرمایه گذاری استرالیا     فرم ارزیابی ویزای سرمایه گذاری استرالیا

لیست مشاغل استرالیا        لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

اقامت استرالیا     اقامت موقت استرالیا  اقامت دائم استرالیا